Trygt og motiverende læringsmiljø på kurs hos AKKS. For oss i AKKS er det viktig at alle kursdeltakere får en god kursopplevelse og føler seg trygge på kursene våre. Hos AKKS skal det være rom for å prøve seg fram, feile, stille spørsmål og vokse.

Foto: Johanna Karlsen

Scroll down for information in english.

På første kursdag vil vi bli bedre kjent, ha navnerunde og pronomenrunde. Pronomenrunde er viktig fordi noen av oss identifiserer seg som noe annet enn han eller hun. Da kan det være at man foretrekker et annet pronomen, som hen, hin, den, de eller bare sitt eget navn.

Vi har alle forskjellige forutsetninger og måter å lære på, og vi må jobbe sammen for å skape et miljø hvor dette er mulig. Du utvikler deg i ditt eget tempo, så om det er noe du ikke føler deg komfortabel med er det greit å si ifra til instruktøren.

Har en behov eller opplever at det er noe en mangler for at en skal få et godt kurs hos oss er vi åpne for å finne løsninger. Gi beskjed til instruktør eller til oss i AKKS så prøver vi å finne en løsning sammen. Har en behov for flere pauser underveis i kurset er det selvsagt rom for det.

Underveis i kurset er instruktøren der for deg at du skal lære og hen er din veileder som viser hvordan du på din måte kan  beherske instrumentet. Sammen er både du som deltaker og instruktøren med på å sette rammen for læringsmiljøet og profesjonen i kurset. Men husk for god progresjon er det viktig at du som deltaker møter opp til timene og øver mellom kursdagene.

Foto: Juliane Schütz

Trivselsregler på våre kurs

Vi ønsker at våre kursdeltakere er med på å skape et godt læringsmiljø.
Dette er derfor våre trivselsregler:

  1. Møt presis til kursstart så kommer vi i gang med kurset.
    Gi beskjed om du blir forsinket, er syk eller er forhindret fra å komme.
  2. Ha mobilen din på lydløs så slipper vi forstyrrelser.
  3. Lytt til hverandre og la den som snakker få snakke.
  4. Ikke spill på instrumentet ditt når andre snakker.
  5. Oppmuntre og motivere hverandre så vi får et trivelig kurs.
  6. Ta hensyn til hverandre og respekter at alle på kurset har ulike erfaringer og liker ulik musikk.
  7. Vi er på kurs for å lære. Vis forståelse for at læringsprosessen er ulik for alle.
  8. Husk å ta pause – strekk på beina og få litt luft.
  9. Bruker du forsterkere eller annet elektronisk utstyr på kurset, slå av dette under pauser og etter endt kurs.

AKKS Trondheim har nulltoleranse når det gjelder mobbing og annen krenkende oppførsel, og vi er tilgjengelige om noen av kursdeltakerne skulle ha behov for å snakke med oss om dette enten via telefon eller e-post.
Se også våre egne sider for varsling øverst i menyen.

 

English information

Safe and motivating learning environment on courses at AKKS.
For us at AKKS, it is important that all course participants have a good course experience and feel safe on our courses. At AKKS, there must be room to try things out, make mistakes, ask questions and grow.

On the first day of the course, we will get to know each other better, have a noun round and a pronoun round. Pronoun round is important because some of us identify as something other than he or she. Then it may be that you prefer another pronoun, such as hen, hin, den, de or just your own name.

We all have different prerequisites and ways of learning, and we must work together to create an environment where this is possible. You develop at your own pace, so if there is something you don’t feel comfortable with, it’s okay to tell the instructor.

If you have a need or feel that something is missing in order for you to get a good course with us, we are open to finding solutions. Tell the instructor or us at AKKS and we will try to find a solution together. If there is a need for more breaks during the course, there is of course room for that.

During the course, the instructor is there for you to learn and he is your supervisor who shows how you can master the instrument in your own way. Together, both you as a participant and the instructor help to set the framework for the learning environment and the profession in the course. But remember, for good progression, it is important that you as a participant show up to classes and practice between course days.

Rules of well-being on our courses

We want our course participants to help create a good learning environment.
These are therefore our well-being rules:

1. Arrive precisely at the start of the course and we will get started with the course.
2. Let us know if you will be delayed, are ill or are prevented from coming.
3. Put your mobile phone on silent so we don’t disturb you.
4. Listen to each other and let the person talking talk.
5. Do not play your instrument when others are talking.
6. Encourage and motivate each other so that we get a pleasant course.
7. Take each other into account and respect that everyone on the course has different experiences and likes different music.
8. We are on a course to learn. Show understanding that the learning process is different for everyone.
9. Remember to take a break – stretch your legs and get some air.
10. If you use amplifiers or other electronic equipment on the course, switch it off during breaks and after the course has ended.

AKKS Trondheim has zero tolerance when it comes to bullying and other offensive behaviour, and we are available should any of the course participants need to talk to us about this either by phone or e-mail.
See also our own pages for varslingsutvalg at the top of the menu.